kem KAPA 2011 !


perempuan WPKL :)


assalamualaikum . heyya readers . kayy first word , PENAT . gentle cakap penat gila babi . bayangkan , balik balik asrama jea , malamnya terus ada training kat jpam macam biasa . kay tak kesah sngt lah sebab dah seminggu macam tu . and kat sch pulak setiap pagi ada training jugak . fuhh giloo tapi kayy watlek macam biasa jea . then bila dah sampai malam last training kat jpam khamis haritu , boleh pulak lah kan aku pening pening gajah sampai nak termuntah . haha lastlast dayang jaga aku . dengan staf bob . atoto so sweet . haha rindu ayat tuh . best jugak ah tyme tu staf bob jaga aku . dea kipas kipas aku atoto . haha best .

then bila sampai hari ktorg kena gerak pegi pahang , mulalah start drama airmata diantara bestari bestari semua . bila dah naek bas , ktorang kena pegi jpam dulu gerak dengan semua budak wpkl . kayy dah lama lama semua dah ada tu , baru ktorang gerak . then boleh pulak dalam bas menggedik nak pasang cerita karak . ah hantu betul aku cakap kan . haha takpelah aku cakap , bukan takut sangat . dah tengok dah awal awal :)

bila dah sampai jengka tuh , bapaklah wehh panasnya taktahan aku . peluh habes tauu ! kayy dah settle semua , pegi amek barang pasang khemah . aku satu khemah dengan husna , ekie dengan tokca . lepas dah siap semua rehat jap lepak . malam nya ktorang ada raptai kawad kawalan . aku tak join sebab tyme tu pening aku datang balik . serius cakap pening gilaa waktu tuh . pehh dahlah raptai nye lama gila sampai pukul 1 kot baru habes . memang tak lah aku cakap kan . esoknya ada pertandingan lagi .

2nd day kat pahang . semua pertandingan berlangsung harini . aku dengan pening pening nya kayy gagahkan jua nak pegi bertanding ny . sebelum bertanding tu pening aku makin menjadi jadi . hurr idk kenapa aku pening sngt . mungkin sebab aku ada tekanan darah rendah kan . sampai menangis kot aku tahan pening nya . lepas turn ktorg , aku terus masuk surau tidur . bapaklah aku taktahan peningnya . lepastu cikgu kejut suruh g makan . lepas makan aku jalan jalan pusing pusing cari pakwe hihi gatal xD . tapi sorang pon tk berkenan .
kayy dah habes semua pertandingan , balik khemah . malamnya ktorang kena bang bang boom untuk kali yang pertama . ny semua plan staf staf dengan koperal . act macam nyy , pagi nya tyme kawad kawalan budak budaknya tak pakai bere . pastu staf cerita lebat habes cakap ketua jurulatih kena menghadap pw pe bagai semua sampai kena maki . pastu dorang sebut lah 4 orang nama kalau tk silap . dorang kata 4 orang tu kurang ajar and nak hantar balik malam tu jugak . kayy tyme tu lah dorang disuruh buad ucapan terakhir pe bagai lepastu adalah adegan nanges nanges kan . last last ktorang kena bang bang boom . rupanya staf staf semua nak sambut birthday dorang berempat . cett aku dah macam apa jea mata dah berair bila dengar ucapan eyraa yang terakhir . last last kena bang bang boom . puii . naseb baek aku control . kalau tk haha malu jea aku -.-

hari ketiga , dah start aktiviti . kay aku , husna , ekie dengan eiya dapat tag colour biru . so ktorang dapat lawatan pergi ke gunung senyum . kayy semua cakap pergi sana senyum taw kecik . aku pon yoyok je okay .
balik balik jadi gunung pening do . haha bodoh betul . balik balik terus pening kot . kayy malam nya ada malam kebudayaan . wpkl buad sketsa and tarian . and malam tu jugak lah jadi histeria do . kayy aku watlek jea . aku ingat balik pesan mak aku baca lah apa apa yang patut . baca baca baca kayy aku okay cam biasa jea .

4th day , aktiviti lagi . wahh haritu punya aktiviti best kot . bagi aku lah . ada confined space and jungle trekking . ktorang satu team dengan budak sabah nyy taw . best member dengan dorang . dapat belajar sikit sikit bahasa sabah . limpas , siring and many others . and dalam aku tak sedar , rupanya ada budak sch meru yang join camping nyy . nak tau siapa ? haha jiran aku sendiri kot . macam sial boleh pulak lah aku tak kenal kan . and tyme jungle trekking tu join sekali dengan orang terengganu and pahang . dorang panggil aku mael lambung haha sebab sepanjang jungle trekking tu , aku asyik cakap mael lambung jea . lastlast nama tu melekat kat aku and dorang yang sama tag dengan aku tu gelar aku mael lambung . haha cibai betul . cakap jea pon mael lambung . korang sampai dah gelar. kayy tkpe tak kesah :)

hari kelima , pagi pagi lagi aku dah nanges . sebabnya ? fatin cakap staf and koperal semua dah balik . memang gila lah tak nanges kan . dahlah tak sempat nak jumpa nak cakap pape nyy terus dah balik . lastlast husna call staf , naseb baek dorang tak balik lagi . kayy apalagi pagi tu dengan semangatnya ktorang siap on time . haritu ada raptai majlis penutup . kayy aku malas nak join act . sebab tyme tu panas gila kot . then aku lepak dengan fatin dengan wira kat tandas . dorang cas phone . macam macam ktorang cerita . lepastu ktorang pg lah dekat team ktorang . ekie mintak aku ganti dea jap . aku pon , ye okay jea sebab .... hihi biar aku sorang jea yang tau . then ktorang g makan tengahari . tyme tyme tu jugak budaknya dah kecoh kata staf koperal semua dah balik . and husna pon apalagi terus call koperal . pastu dea nanges . terus ktorang semua menanges sampai makan pon tak habes . ktorang terus rushing pegi khemah staf semua . gentle cakap dorang memang betul betul nak balik . apalagi ktorang menanges lah kan . dorang siap dah bergambar kenangan dah . lagi lah . dorang serius gila kot nak balik . dorang siap suruh ktorang buad tepukan semangat wpkl lagi tuh . ktorang buad sambil menanges . bila encik nanges ha hambek kau semua terus menanges . teresak esak siott . then encik kata dea ada amanat terakhir , BANG BANG BOOM ! pehh cam sial lah wehh . gila banyak kot ktorang menanges kan . lastlast kena bang bang boom . terbaek ah dorang semua :) malamnya pulak ada makan malam . jyeahh tyme tu kl jadi gedik sket ah kan . sebab ktorang dengan beberapa negeri jea yang pakai baju kurung malam tuh . kayy aku ingat boleh lah dapat 2 3 yang berkenan , hm hampeh . malam tu histeria lagi . siap aku pon , hampir nak terkena . dahlah malas bukak cerita pasal histeria tu . yang penting haritu , terbaek :)

last day , ada majlis penutup . aku hampa sekejap bila dah ada dalam baris tu . sebabnya .... kayy senyap aku sorang jea yang tau . haha yang paling tak boleh bela , boleh pulak aku pengsan kan tyme dah nak habes tu . kelakar . bila tyme nak kemas kemas , tyme tuh lah baru terasa best nya pengalaman kat sana . bila dah dalam bas , mula lah nak rindu rindu tapak kem , nak rindu rindu naek bukit . alahai gedik jea ah . dah sampai kl , terpaksa lah semua berpisah . kayy aku sedih . takdapat dah nak tengok muka dea . tapi tkpe , aku simpan jea dalam hati . tak bagitau sape sape pon . bila bas ert dah sampai , cikgu terus suruh ktorang naek . and ktorang semua tak sempat pon nak jumpa staf semua . yeahh for sure aku sedih . takdapat jumpa untuk kali yang terakhir :(

No comments:

Post a Comment